Landsmesterskap sprang 2019

Sommeren er årstiden for de store stevnene og de store mesterskapene, og denne helgen var det klart for Landsmesterskap i sprang arrangert av Drammen og Omegn Rideklubb. Landsmesterskapet går i klasse LB og LA for ponni, samt LB, LA og MB for hest. På plass i mesterskapsklassene hadde Sylling rideklubb to ponniryttere som begge konkurrerte i klasse LB kat I (90 cm). Og spenning ble det til siste slutt!

Fredag 9/8 fikk Susannah Vestgård og Nebo Precious Madam Mari en feilfri runde med 72,5 i stil og delt 4. plass i mesterskapets første avdeling. Dessverre fikk ekvipasjen med seg feilpoeng i den neste avdelingen og havnet derfor utenfor medaljekampen i søndagens finale, men en finaleplass sikret de seg likevel, noe som ikke er dårlig da det kun er de 20 beste etter de to første avdelingene som får delta i finalen.

Julie Skuterud Jensen fikk også en feilfri runde i første avdeling, men nådde ikke helt opp på resultatlistene på dag 1. Dag to fikk ekvipasjen enda en feilfri runde, nå med 73,5 i stil og en 6. plass. Med en feilfri runde også i finalen på søndagen sikret Julie og Sheroc seg en plass i omhoppingen. Her dro de dessverre med seg fire feil og endte med det på en 6. plass totalt.

Fanny Carine Bærø var også på plass denne helgen. Med kat I ponnien Orchid’s Jasper tok hun en 1. plass i åpen klasse MB kat I (1,10 m) på torsdag og en ny seier i søndagens KOHS-cup etter to feilfrie runder.

Gratulerer så mye til dere alle!

Fanny Carine Bærø og Orchid’s Jasper, førsteplass KOHS-cup