Finale BRYK/Ryttern vintercup sprang 2019

Første helg i april var det endelig klart for den store finalen i det som kan kalles årets høydepunkt for mange av våre stevneryttere, nemlig BRYK/Ryttern vintercup i sprang! I år igjen havnet Sylling Rideklubb blant de klubbene med flest sammenlagtseire i cupen, noe vi er veldig stolte av.

Men først en tur til Grenland Ryttersportsklubb og deres distriktsstevne i sprang samme helg. Her var det Fanny Carine Bærø og Elin Martine Mehren som sto for premiene som gikk Sylling rideklubb sin vei. Fanny startet det hele på lørdagen med å ta en 2. plass, med fire feil i annen fase, i klassen ponni LA kat I med ponnien Orchid’s Jasper. Deretter gikk hun helt til topps i MB kat I med Pochvalnaja-Drum van het Juxschot som eneste ekvipasje med kun fire feil. Fanny og Puchvalnaja gjentok suksessen på søndag da de i MB red feilfritt og inn til en ny førsteplass.
Elin Martine Mehren og Si Jolie 10 red to feilfrie faser i hest LB på lørdagen, noe som holdt til en 2. plass.
Gratulerer så mye til dere begge!

Og så over til vintercupfinalen. Også i år gikk finalen av stabelen på Hønefoss, og som så ofte før medfører et vintercupstevne mange plasseringer for klubbens ryttere. Her er en oversikt over plasseringer i de vanlige klassene i helgen:

– LD ponni kat III (50 cm): Sandra Elise Svang Kleven og Roosendaal’s Madam, 0 feil, 82 i stil og 1. plass
– LD ponni kat I (70 cm): Andrea Henriette Myhre og Peus, 0 feil, 78 i stil og 1. plass
– LC ponni kat III (60 cm): Sandra Elise Svang Kleven og Roosendaal’s Madam, 0 feil, 80 i stil og 2. plass
– LC ponni kat II (70 cm): Johanne Rolseth Berner og Farrier’s Nemi, 0 feil, 72,5 i stil og 3. plass
– LC ponni kat I (80 cm): Andrea Henriette Myhre og Peus, 0 feil, 81 i stil og 1. plass
– LB ponni kat III (70 cm): Hauk Berner Clausen og Gribsvads Rosa, 0 feil i begge faser og 1. plass
– LB ponni kat I (90 cm): Julie Skuterud Jensen og Sheroc Højgård, 0 feil i begge faser og 3. plass
– LA ponni kat I (1m): Kristi Aakermann og Barrettstown Rascal, 4 feil og 3. plass

– Hest 60 cm: Julie Skuterud Jensen og Soquili Sonela, 0 feil, 75 i stil og 3. plass
– Hest 70 cm: Nadine Tande Solberg og SR Irish Aftershock, 0 feil, 79,5 i stil og 1. plass
Julie Skuterud Jensen og Soquili Sonela, 0 feil, 79 i stil og 2. plass
– LD hest (80 cm): Nadine Tande Solberg og SR Irish Aftershock, 0 feil og 79,5 i stil
– LD +10 hest (90 cm): Julie Skuterud Jensen og Sheroc Højgård, 0 feil, 78 i stil og 2. plass
Frida Karoline Svae og Cassale, 0 feil, 76.5 i stil og 5. plass
– LC hest: Frida Karoline Svae og Cassale, 0 feil, 75.5 i stil og delt 5. plass
– LB hest (1.10m): Elin Martine Mehren og Si Jolie 10, 0 feil i begge faser og 2. plass

Sammenlagtresultater i vintercupen regnes ut fra resultater på fem forskjellige stevner, der finalen vektlegges 1,5 ganger i forhold til de andre som vektlegges 1. I år var det på ponnisiden klubbens ryttere var best representert, men det ble noen pallplasser også i hesteklassene. Her er klubbens plasserte i BRYK/Ryttern Vintercup sprang 2019:

Vinner ponni LD: Andrea Henriette Myhre og Peus
Vinner ponni LC: Sandra Elise Svang Kleven og Roosendaal’s Madam
Andreplass ponni LC: Johanne Rolseth Berner og Farrier’s Nemi
Tredjeplass ponni LC: Julie Skuterud Jensen og Sheroc Højgård
Vinner hest LC: Frida Karoline Svae og Cassale
Tredjeplass hest LC: Marte Tørnquist Mehren og Conteur 3

Det vil si at Sylling rideklubb i år som i fjor endte på totalt 6 sammenlagtplasseringer i vintercupen i sprang!

Gratulerer så mye til alle de premierte og alle andre av klubbens medlemmer som har ridd flere gode runder under årets vintercup!