Første helg i februar

Nok en stevnehelg er over og allerede etter den femte helgen av 2019 er Syllingrytterne godt i gang med sesongen. Denne helgen var det sprang som sto på programmet, både på Melsom og Ullensaker.

På distriktsstevne i sprang arrangert av Jarlsberg og Melsom rideklubb ble det plukket premier både lørdag og søndag. På lørdag var det Marte Tørnquist Mehren og Conteur 3 som red to feilfrie faser i hest LC (1m) og endte på en 4. plass. På søndag var det klart for hest LA (1.20 m) der Elin Martine Mehren og Si Jolie 10 også gjennomførte to feilfrie faser og endte på en 13. plass.

Det ble også arrangert distriktsstevne av Ullensaker rideklubb søndag denne helgen. Her stilte Julie Skuterud Jensen opp med begge sine ponnier og sikret seg jammen meg en seier med begge to. Først ut var 70 cm der Julie red Soquili Sonela gjennom en feilfri runde og inn til 74.0 i stil, noe som medførte en delt 1. plass i klassen. I neste klasse, 80 cm, var det ponnien Sheroc Højgård Julie hadde med seg ut på banen. Her tok de en soleklar seier med 79,0 stilpoeng og en feilfri runde. 6 hele stilpoeng foran andreplassen! Det ble også en plassering i 90 cm for Julie og Sheroc, der de endte på en 4. plass, med 0 feil og 76 stilpoeng.

Gratulerer så mye!

Vi vil samtidig minne om vintercupstevnet i dressur arrangert av klubben 16.-17. januar. Dette er en gyllen mulighet til å få starte litt på hjemmebane, da klubben ikke arrangerer så mange distriktsstevner ellers. Det er også behov for litt ekstra hender, alt fra å bake kake/lage vaffelrøre på forhånd til oppgaver under selve stevnet. Ta kontakt med stevnearrangørene eller følg med på klubbens gruppe på facebook om det er noe du kan hjelpe til med!