15.-17. september

Denne helgen har vært preget av stevner litt her og litt der. Her kommer en kort oppsummering:

Elitestevne i sprang arrangert av Arendal og Grimstad rideklubb:
Fredag 15/9:
– Hest MB (1.30 m): Marlen Nyborg og Quantum B Z, 0 feil i begge faser og 12. plass

Distriksstevne i dressur arrangert av Jarlsberg og Melsom Rideklubb:
– FEIs lagprogram for children (LA): Suzanne Rebecca Bjørklund og Gørklintgårds Sartori, 69,333% og 1. plass

Utvidet klubbstevne i dressur arrangert av Eiker ride- og kjøreklubb:
– Hest LB: Jasmin Helene Manaf Tepstad og Stjernens Pontiac, 57,778% og 2. plass

Distriktsstevne i dressur arrangert av Hurum rideklubb:
– Hest LC: Linnea Skai Vålbekk og Windfall’s Luna, 64,000% og 3. plass.
Camilla Fjeldberg og Dream On, 64,000% og 4. plass
– Hest MB:1: Anneli Algrov og Zindy Lundbæk, 57,059% og 1. plass

Litt ekstra spesielt var det på distriktsstevnet i sprang arrangert av Hurum rideklubb. Her stilte blant annet Mie Sofie Søberg Fløtten til start på hesten sin Sonador. Mie Sofie er bare 8 år gammel, men er likevel aktiv på konkurransebanen. I 2017 har hun allerede rukket fem offisielle stevner og i helgen ble hun plassert som nummer 4 i 60 cm etter en feilfri runde med 72 i stil. Om ikke dette er imponerende nok i seg selv kan vi også legge til at Sonador er intet mindre enn en stor Knabtrupper! En så stor størrelsesforskjell mellom hest og rytter er det sjeldent å se på stevner, og i tillegg gjør de det kjempebra! Gratulerer så mye!

Det ble også i helgen arrangert NM individuelt i dressur. Her var Josefine Amanda Hilling og Storhaugs Magic Brenhines på plass i mesterskapet for ponni kat. I. Ekvipasjen hadde dessverre ikke helt marginene på sin side denne helgen, men prosenter på 63,120 og 62,398 i FEI-programmer er på ingen måte et dårlig resultat. Til tross for at prosentene ikke nådde helt til pallplass denne gangen er Josefine og Storhaugs Magic Brenhines Norges 18. beste kat I ekvipasje i dressur!
Vi gratulerer!