Resultater siste helg i mai

Siste helgen i mai sto solen høyt på himmelen over hele Østlandet. Med opptil 30 varmegrader enkelte steder var helgen perfekt, om noe kanskje litt for varm, for utendørsstevner. Det ble arrangert sprangstevner av flere klubber rundt om i landet, og våre medlemmer var ute for å gjøre sitt beste nok en gang. Det ble plukket premier både på Sørlandet, i Østfold og på Hønefoss, her er en liten oversikt:
Elitestevne i sprang arrangert av Sørlandsparken rideklubb:
Fredag 26.5:
– Hest MB (1.30 m): Marlen Nyborg og Quantum B Z, 0 feil og 8. plass

Distriktsstevne i sprang arrangert av Sarpsborg og Omegn rideklubb:
Lørdag 27.5;
– Hest 85 cm: Hanne Elise Pedersen og Jakobgardens Hedina, 0 feil og 3. plass.
Søndag 28.5:
– Hest LD+10 (90 cm): Hanne Elise Pedersen og Jakobgardens Hedina, 0 feil i begge faser og 3. plass

Distriktsstevne i sprang arrangert av Hønefoss og Ringerike rideklubb:
Lørdag 27.5:
– Hest 60 cm: Julie Skuterud Jensen og Gribsvads Rosa, 0 feil og 3. plass.
– Hest 70 cm: Fanny Carine Bærø og Boogie Burgarti, 0 feil og 3. plass.
Julie Skuterud Jensen og Sheroc Højgård delt 6. plass med Julie på Gribsvads Rosa, begge 0 feil.
– Hest LD (80 cm): Andrea Marie Sundal og Canturina, 0 feil og 4. plass.
– Hest LC (1m): Andrea Marie Sundal og Canturina, 0 feil i begge faser og 3. plass
Søndag 28.5:
– Hest LA (1.20 m): Kristina Johansen og Pina Valentina, 0 feil og 2. plass.
LA ponni kat III (80 cm): Christoffer Erle Paulsen og Annes Pride, 0 feil og 1. plass

Vi har fått tilsendt noen bilder av Hannah Petrie og hesten hennes Skog Tind som har vært på NM for døl på Stav i Gudbrrandsdalen i helgen. De var feilfrie i presisjon, hadde en god debut i bruksridning men fikk dessverre to feilkjøringer i dressuren. Veldig morsomt at klubbens medlemmer er så allsidige innenfor det hestesporten har å by på!