Første kvalifiseringsstevne Norgesserien 2017

Helgen 24.-26. mars 2017 gikk første (av to) kvalifiseringsstevne til Norgesserien av stabelen på Hønefoss. Det ble stilt lag fra Sylling i første, andre og tredjedivisjon og lagene var som følgende:

Tredje divisjon:

– Mari Lyngås og Tammo

– Henriette Tyldum Andresen og Stall K’s Quater Champ

– Josefine Aanesen og Icoon

– Thea E. Fløtten og Sonador

Andre divisjon:

– Kristina Johansen og Charlie Sweets

– Katarina Eide og ZiZi Alfarvad Z

– Maren Sofie Steen og Engas Selma

– Andrea Tøfte og Rocky Red

Første divisjon:

– Andrea Sundal og Esprit (II)

– Camilla Finsrud og Feona

– Fanny Carine Bærø og Åsa

Det ble ridd flotte runder i alle divisjoner, men det var til slutt andredivisjonslaget som nådde høyest og fikk en flott 1. plass i høyden 1.05 m. Vi gratulerer så mye og gleder oss veldig til å følge med frem til andre kvalifiseringsstevne litt senere i vår!

De andre lagene nådde dessverre ikke helt opp til plassering søndagens kvalifisering, men etter mange gode runder ligger de godt an til neste stevne, ingenting er avgjort enda!

Ellers ble det som vanlig flere gode plasseringer i individuelle klasser, her er et lite sammendrag:

Fredag:

Hest LC (1.0 m): Kristina Johansen med Pina Valentina, feilfri i begge faser og 6. plass

Hest LB (1.10 m): Katarina Eide med Zi-Zi Alfarvad Z, feilfri begge faser og 6. plass.

Kristina Johansen og Pina Valentina, 0 feil i begge faser og 8. plass.

Lørdag:

Hest LB + 5 (1.15 m): Marte Apenæs med Cash Verte, fire fei i 2. fase og 13. plass i klassen.

Hest LA + 5 (1.25 m): Andrea Marie Sundal og Esprit (II), 0 feil og 3. plass.

Søndag:

Hest LC (1 m): Josefine Carlotta Aanesen og Icoon, 0 feil i begge faser og førsteplass i klassen.

På lørdag arrangerte Moss og omegn hestesportsklubb også distriktsstevne i sprang. Hanne Elise Pedersen og Jakobgardens Hedina var på plass for å representere Sylling og kapret en fin førsteplass i LD hest (80 cm) etter en feilfri runde.

Vi gratulerer så mye til dere alle!