Lier Horse Show 2020

Da var det endelig klart for årets store happening for mange sprangryttere i rideklubben, nemlig Lier Horse Show. Stevnet er et stort distriktsstevne arrangert på de store internasjonale banene til Drammen og Omegn Rideklubb på Linnesvollen. Stevnet går i år over to helger, der det er sprang første helg og dressur andre helgen. Som mange år tidligere hadde Sylling flere ryttere til start og det ble som vanlig plukket en rekke premier. Her er en resultatoversikt:

Fredag 3/7:
– 1 m (LC hest): Kristi Aakermann og Nova, 0 feil i begge faser og 14. plass.
Elin Martine Mehren og Cherry Nok, 0 feil i begge faser og 18. plass
– 1,10 m (LB hest) Den Lille Krydderhave Stilcup 1. avdeling: Tonje Fjeldberg og Carine W, feilfri med 75 stilpoeng og delt 2. plass.

– 1 m (LC hest): Julie Skuterud Jensen og TU Viktor, 0 feil i begge faser og 3. plass
Eli Martine Mehren og Cherry Nok, 0 feil i begge faser og 4. plass
– 1.10 m (LB hest) Den Lille Krydderhave Stilcup 2. avdeling: Tonje Fjeldberg og Carina W, 0 feil med 74 i stil og delt 11. plass
– 1.20 m (LA hest): Fanny Carine Bærø og Carido Z, 0 feilpoeng og 2. plass

– 1,10 m (LB hest) Den Lille Krydderhave Stilcup Finale: Tonje Fjeldberg og Carina W, 0 feil, 74,5 stilpoeng og 3. plass

Med tre feilfrie runder og gode stilpoeng red Tonje Fjeldberg og Carina W inn til en seier sammenlagt i Den Lille Krydderhave Stilcup! Gratulerer!

Det var ikke bare på sprangbanen Sylling rideklubb sine ryttere imponerte. Kristina Johansen og hesten Faberge (I) sikret seg seieren i klassen MB hest under Hønefoss og Ringerike Rideklubb sitt landsstevne i dressur på søndagen med 64,722%. Gratulerer!

Sylling rideklubb sto også denne helgen som arrangør for et kjørestevne på Starum. Stevnet ble gjennomført på en veldig god måte takket være gode hjelpere både innenfor klubben og generelt i kjøremiljøet. Så da er det bare å gjøre seg klar for helgen 11.-13. september da Sylling skal arrangere sitt aller første norgesmesterskap noen sinne, og det i kjøring!

Tonje Fjeldberg og Carina W, 1. plass sammenlagt i Den Lille Krydderhave Stilcup