Helgen 1.-3. juni

Denne helgen var det klart for det andre kvalifiseringsstevne for Norgesserien 2018. Kvalifiseringen gikk i forbindelse med et landsstevne i sprang arrangert av Drammen og Omegn rideklubb. Fredag og lørdag gikk det individuelle klasser mens det på søndagen var lagkonkurransen som sto for tur. Først en oppsummering over de individuelle klassene:
Fredag 1/6:
– Hest LD (80 cm): Ina og Kaprice, 0 feil, 72 i stil og 7. plass
– Hest LC (1 m): Marianne og Esprit (III), 0 feil i begge faser og 7. plass
– Hest LB (1.10 m): Marianne og Esprit (III), 0 feil i begge faser og 4. plass
– Hest LA (1.20m): Marlen og Quantum B Z, 0 feil i begge faser og 2.plass
Marte og Cash Verte, 0 feil i begge faser og 5. plass

– Hest LD (80 cm): Julie og Boogie Burgarti, 0 feil i begge faser og 7. plass
– Hest LB (1.10 m): Thea og Jumbo’s Super Ted, fire feil i andre fase og 12. plass
– Hest LA (1.20 m): Kristina og Charlie Sweets, 0 feil og 8. plass

I søndagens kvalifiserende klasser var det Syllings fjerdedivisjonslag som kom best ut. Disse konkurrerte i hest LD (80 cm) og endte på en femteplass. Laget besto av følgende ekvipasjer:
○ Susannah og Old Avenue’s Luana, 0 feil
○ Kristi og Barrettstown Rascal, 0 feil
○ Julie og Sheroc Højgård, 8 feil
○ Malene Aurora og Black Star, 0 feil

På lørdagen dro Marlen og Quantum B Z fra Drammen til Drøbak for å ri landsstevne arrangert av Drøbak Rideklubb. Dette endte med en feilfri runde både i første og andre fase, samt seier i 1,25 m.

Gratulerer så mye til alle!