Årets vintercupfinale dressur

I helgen var det klart for vinterupfinale i dressur. Etter 6 stevner skulle årets beste ekvipasje sammenlagt kåres og Syllingrytterne klatret høyt på resultatlistene. I tillegg ble det arrangert mindre stevner rundt om i landet, der klubbens representanter også var på plass. I Grenland ble det arrangert lands- og elitestevne for unghest i sprang og Kristiansand hadde et distriksstevne i sprang. I tillegg ble det også arrangert et distriktsstevne i dressur av Nittedal Rideklubb. Først en liten resultatoppsummering fra helgen:

Lands- og elitestevne unghest sprang (Grenland):

– Hest LA (1.20 m), 6 års: Andrea Marie Sundal, 0 feil i begge faser og 1. plass i klassen

Distriktsstevne sprang Kristiansand og Søgne rideklubb, fredag 07.04.17

– Hest LC (1 m): Andrea Celine Lien med Paddy Goes Dutch, 0 feil i begge faser og 3. plass i klassen.

Distriktsstevne dressur Nittedal Rideklubb 09.04.17:

– Hest LA: Anneli Algrov med Hertuginden Regal, 64,815% og 2. plass i klassen

– Hest LB:4: Kristina Johannessen med Pilotti, 64,815% og 2. plass i klassen

Vintercupfinale dressur Hønefoss og Ringerike rideklubb 08-09.04.17:

– LC:3 ponni: Bertine Bøhn med Meltvedt Mario, 65.200% og 2. plass i klassen

– LB hest: Frida Karoline Svae med Cassale, 68,333% og 5. plass i klassen. Emilie Svennevig Fjeldstad og Dex, 67,083% og 6. plass i klassen.

– LA:1 ponni: Josefine Amanda Hilling og Storhaugs Magic Brenhines, 68,929% og 1. plass i klassen

– MC:2 ponni: Josefine Amanda Hilling og Storhaugs Magic Brenhines, 69,324% og 2. plass i klassen.

Etter en super innsats på til sammen seks stevner på nyåret ble det hele 4 vintercupplasseringer på Syllingrytterne i år.

På ponnisiden stakk Josefine Amanda Hilling og Storhaugs Magic Brenhines av med førsteplassen sammenlagt, etter at de hadde klatret helt til topps over vintercupdeltagerne på 3 av 4 stevner de deltok på.

For hesterytterne ble LB virkelig Syllings klasse! Alle tre pallplasseringer ble kapret av klubbens ryttere etter fantastiske resultater gjennom hele våren! Emilie Svennevig Fjeldstad og Dex stakk av med tredjeplassen, Rikke Tychesen Maaren og Wieger K. fikk andreplass og Frida Karoline Svae med Cassale slo til med en sammenlagt 1. plass.

Gratulerer så mye til dere alle!