Nordisk mesterskap kjøring 2019

Helgen 5.-7. juli gikk Nordisk mesterskap i kjøring av stabelen på Bjerke travbane. På plass var klubbens egne Sunniva Maria Hilling og Kamiro, en hest Sunniva lånte for anledningen da hennes Linwen ble skadet. Sunniva og Kamiro startet sitt aller første stevne for fire uker siden, noe som også var det første stevnet Kamiro gikk. Det lot seg imidlertid ikke merke på resultatlisten da de allerede første dagen kjørte inn til en tredjeplass i dressur. Dag nummer to ble det også en tredjeplass i maraton før de avsluttet søndagen med seier i presisjonskjøring. Totalt holdt dette til en sølvmedalje i Nordic Baltic Championship Young Driver 2019! Laget til Sunniva og Kamiro fikk også en 2. plass sammenlagt.

På plass for å heie frem ekvipasjen var en fin gjeng fra Sylling rideklubb, se bilder nederst i innlegget.
Gratulerer så mye til Sunniva Maria Hilling og resten av teamet rundt!

Det var ikke bare i kjøring det var stor aktivitet denne helgen. Fanny Carine Bærø, som nettopp har kommet tilbake fra Danmark etter å ha sikret det norske ponni kat II laget sølv i lagkonkurransen i Nordisk mesterskap for ponni/children, var på plass på landstevne i sprang kalt Hønespranget arrangert av Hønefoss og Ringerike Rideklubb. Med seg hadde hun to kat I ponnier, som på lørdag tok både første og andreplass i LA (1m). Feilfri med 74,5 i stil vant Fanny klassen med ponnien Pochvalnaja-Drum van het Juxschot, mens hun kun med et stilpoeng mindre tok andreplassen med Orchid’s Jasper.
På søndag tok også Fanny seieren i MB ponni kat I (1,10) etter en feilfri runde med Jasper.
Gratulerer så mye!

Det ble også hoppet på sommerstevne i sprang arrangert av Arendal og Grimstad Rideklubb, på plass var Linda Marie Fjeldberg og Camilla Nikoline Finsrud fra Sylling Rideklubb.
På torsdag fikk Linda Marie Fjeldberg og Carina W en 20. plass av 87 startende i LC hest (1m).
Camilla Nikoline Finsrud og Esroos red også to feilfrie faser i LB hest (1.10 m) og endte på en 18. plass av 69 startende.
Fredag ble det en 3. plass på Camilla og Esroos i LB+5 (1.15 m) etter enda en dobbel null runde.
Gratulerer!