Lier Horse Show og Nordisk Mesterskap sprang

Siste helg i juni var det tradisjonen tro klart for Lier Horse Show, et distriktsstevne som går på de store banene med internasjonal standard i Drammen. Stevnet er som vanlig veldig populært og i år var det totalt 140 startende i dressur og nesten 800 startende i sprang, fordelt på fire dager.
Det var flere syllingryttere på plass denne helgen. Først ut til å klatre opp på seierspallen var Martine Linnea Steen Enger og Meltvedt Sway som red inn til en seier i Bonnys Ponnyparty LC:3 med 67,600%.
Dagen etter red Carine Bødtker Brecke og TC Hermine Anders Hafskjolds Krydderklasse for hest (LB:3) der de endte med 67,727% og en 4. plass

På sprangbanen red Kristina Johansen og Charlie Sweets en rask runde i 1,20 m Stall Gullik Speed Trophy på søndagen og fikk en 9. plass med fire feil.

Nordisk mesterskap i sprang for ponni og junior ble i helgen arrangert i Danmark. På plass var klubbens Fanny Carine Bærø og Master Bob. Ekvipasjen konkurrerte i ponni kategori II klassene og endte med en flott 8. plass sammenlagt.
Fanny og Master Bob sikret også laget sølv i lagkonkurransen etter en feilfri siste omgang!
Les mer om lagkonkurransen her: http://www.hestesport.no/web.aspx?page=105234&newsarticle=60338

Gratulerer så mye til dere alle!

Sylling Rideklubb stilte denne helgen også mannsterke opp på Jordbærfestivalen i Sylling. Flere år på rad har klubben hatt ansvar for ponniridningen, Takk til alle som var med på dugnad!