Vintercupfinale dressur + Norgesseriekvalifisering

En helg i midten av mars var det igjen klart for finale i årets vintercup, denne gangen i dressur. Vintercupstevnet ble arrangert av Sigdal og Rosthaug hestesportslag og ble intet mindre enn en ny suksess for Sylling rideklubb sine ryttere!
Under selve stevnet red Josefine Amanda Hilling og hennes relativt nye hest til en seier i LA søndag 18/3 med en prosent på hele 66,897%. Vi gratulerer!
Men kanskje mer spennende dette stevnet var cupresultatene. Syllingrytterne vet å trosse både vær og vindt samt glatte veier for å dra på stevner gjennom hele vinteren, og det har betalt seg godt i år. Hele 8 cupplasseringer ble resultatet og det er ingenting annet å gjøre enn å juble! Her er en oversikt:

LC ponni: Malene Aurora Svae og Black Star, 2. plass
Linnea Skai Vålbekk og Windfall’s Luna, 3. plass

LB ponni: Julie Svang Kleven og Boogie Burgarti, 3. plass

LC hest: Bertine Bøhn og Auburn Joey, 1. plass

LA hest: Frida Karoline Svae og Cassale, 1. plass
Josefine Hilling og Black Diamond, 2. plass
Emilie Svennevig Fjeldstad og Dex, 3. plass

Hest MC: Katja Christiane Svennevig og Dex, 1. plass

Med dette er Sylling Rideklubb den klubben med desidert flest sammenlagte plasseringer fra årets vintercup, både i sprang og dressur!

Det var også stevne for sprangrytterne i helgen. Hønefoss og Ringerike Rideklubb arrangerte landsstevne med innlagt første kvalifisering til Norgesserien. Hit sendte klubben tre lag, et i hver av de første divisjonene.
Her er resultatene og lagoppstillingen fra kvalifiseringen:
Fjerde divisjon, 80 cm:
Susannah Vestgård og Old Avenue’s Luana, 0 feil og 71,5 i stil
Julie Skuterud Jensen og Soquili Sonela, 0 feil og 70,50 i stil
Julie Irene Svang Kleven og Boogie Burgarti, 4 feil og 69 i stil
May Helene Kristoffersen Hansen og Gimler, 16 feilpoeng og 64 i stil.
Totalt: 4 feilpoeng og 8. plass (av 21 startende lag)

Tredje divisjon, 0,95 cm:
Bertine Elise Richardsen Bøhn og Auburn Joey, 0 feil og 75,5 i stil
Silje Cathrine Jørgensen og Showboss, 0 feil og 74 i stil
Tina Isabella Skjerve Eriksen og Laziano Leth, 8 feil og 65 i stil.
Totalt 8 feil og 6. plass (av 9 tellende)

Andre divisjon, 1.05 m:
Fanny Carine Bærø og Åza, 0 feil i begge faser
Andrea Giæver Tøfte og Arcus S, fire feil i 2. fase
Charlotte Braaten Lundemo og Forever Young, 8 feil i 2. fase
Tonje Fjeldberg og Carina W, 16 feil i første fase.
Totalt: 12 feil i 2. fase og 6. plass (av 10 startende)

Det var med andre ord ingen av lagene som sikret seg plass til finalen i Norgesserien ved denne runden med kvalifisering, men flere lag ligger godt an til utendørskvalifiseringen litt nærmere sommeren.
Men det gikk også på Hønefoss klasser ved siden av kvalifiseringen. I hest 1.05 m til Fanny Carine Bærø og Åza med seg 4. plassen etter to feilfrie faser og Tonje Fjeldberg med Carina W endte på 6. plass i samme klasse, også hun med to feilfrie faser.

Enda en super helg med stevner er gjennomført og vi gratulerer alle med fine runder!