AEG 2018

Året AEG er endelig i gang, og det har vært en kanonstart for Sylling rideklubbs medlemmer.
AEG (Arctic Equestrian Games) er et arrangement bestående av internasjonale og nasjonale klasser i sprangridning, dressur, kjøring, mounted games, islandshest og voltige. Stevnet går over 11 dager, fra torsdag 15. februar til søndag 25. februar.
Også i år stiller Sylling rideklubb med flere ekvipasjer, både i sprang og dressur for hest og ponni. Allerede etter at første helg av stevnet var over hadde klubbens ekvipasjer tatt med seg fire plasseringer hjem.

På stevnets første dag, torsdag 15. februar red Fanny Carine Bærø og ponnien Master Bob inn til en 7. plass etter en feilfri omgang i AEG Ponni Open Kat II MB (1 m). De fine rundene skulle ekvipasjen fortsette med resten av helgen og allerede på fredagen var de oppe på plasseringslisten igjen etter to feilfrie faser og en tid som holdt til 4. plass.
Gratulerer så mye!

Fredag 16. februar gikk det også veien for Camilla Finsrud og Feona i klassen AEG Junior Open 1.30 m. Med en teknisk vanskelig bane, både i første og andre fase, endte ekvipasjen med fire feilpoeng i den andre fasen, noe som hold til en 9. plass.
På lørdagen var Camilla og Feona igjen på plass i samme klasse. Denne gangen gikk det helt til topps for den unge ekvipasjen etter to feilfrie faser og en tid i andre fase som ingen kunne slå! Gratulerer så mye til Camilla og Feona!
Etter seieren ble Camilla intervjuet av arrangementets egne journalister, intervjuet kan leses her:

Vi ønsker alle ekvipasjer lykke til i neste helgs klasser!

Fanny Carine Bærø og Master Bob, 4. plass MB ponni kat II.
Foto: Stall Lindstad