Kretsmesterskap i sprang 2017

Helgen 9.-10. september arrangerte Drammen og omegn rideklubb kretsmesterskap for Buskerud rytterkrets i sprang. På lørdag ble det arrangert lagkonkurranser der hvert lag besto av 2-3 ekvipasjer, der de to ekvipasjene med best resultat blir stående som tellende. Søndag var det duket for individuelle mesterskap i klassene ponni, junior og senior.

Som så mange år før stilte Sylling rideklubb mannsterke i lagklassen for ponni. Og jammen ble det ikke premieringer også! Sylling rideklubb lag 1 ponni, bestående av Fanny Carine Bærø med Barrettstown Rascal (feilfri i begge omganger + omhopping), Thea Emilie S Fløtten med Mark’s Alcapone (eliminert i første omgang, 4 feil i andre, og 0 feil i omhoppingen) og Tina Svenkerud med Jahrs Dragon Tatoo (feilfri i begge omganger + omhopping) sikret seg kretsmester-tittelen etter to fine grunnomganger samt en fantastisk omhopping for samtlige ekvipasjer!
Syllings andre ponnilag ble også kvalifisert til omhoppingen etter at de sto med null feil i begge omganger. Dessverre dro laget med seg litt for mange feilpoeng i omhoppingen og havnet da rett utenfor pallplass. Men en fjerdeplass er absolutt ikke et dårlig resultat i årets tøffe konkurranse!
Syllings andre ponnilag besto av: Helene Viklund Johnsen med Bakkeruds Veslemøy (feilfri i begge omganger + fire feil i omhopping), Julie Skuterud Jensen med Soquili Sonela (feilfri i begge omganger + fire feil i omhoppingen) og Isabella Svennevig Fjeldstad og Dex (5 feil i første omgang, 4 i andre og feilfri i omhopping).
Vi gratulerer til begge ponnilagene!

I juniorklassen var det Charlotte Braaten Lundemo med Forever Young (4 feil i begge omganger + 0 feil i omhopping) og Maren Sofie Steen med Engas Selma (0 feil i begge omganger + 0 feil i omhopping) som stilte for klubben. De gikk til omhopping med 8 tellende feilpoeng, men etter en super avslutning med dobbelt null i omhoppingen kunne de reise hjem med en bronsjemedalje rundt halsen! Gratulerer så mye!

Det ble også stilt seniorlag fra Sylling, men da disse dessverre endte med fire tellende feil etter de to omgangene ble det ingen omhopping og kamp om medaljene. Seniorlaget besto av Marianne Sundal med Esprit (II) (0 feil i første omgang, 4 i andre), Thea Pettersen med Jumbo’s Super Ted (eliminert i første omgang) og Camilla Finsrud med Feona (feilfri i begge omganger).

I de individuelle klassene på søndag var syllingrytterne igjen på plass for å kjempe om titlene.
Først ut var igjen ponniklassen, der Fanny Carine Bærø og Barrettstown Rascal red hele tre feilfrie runder og med en såpass god tid i omhoppingen at de vant med god margin. Fanny fikk da både tittelen kretsmester i lag for ponni og kretsmester individuelt for ponni.

I seniorklassen tok Camilla Finsrud og Feona revenge fra i går, da laget deres ikke kom til omhoppingen. Etter tre nullrunder kunne Camilla juble over en 2. plass i kretsmesterskapet for seniorer.

Det ble også arrangert et par hesteklasser i Drammen i helgen, som da gikk utenfor mesterskapsklassene. Her er resultatene fra disse:
– Hest LB (1.10 m): Kristina Johansen og Pina Valentina, 0 feil i begge faser og 5. plass
– Hest LA (1.20 m): Kristina Johansen og Charlie Sweets, 0 feil og 1. plass

– Hest LB (1.10 m): Marianne Sundal og Esprit (II), 0 feil og 3. plass

Samme helg var det også noen ekvipasjer som prøvde seg i feltritt. Konglungen rideklubb arrangerte distriksstevne i blant annet klassene knøttecup, 80 cm og 90 cm.
På dette stevnet var blant annet Malene Aurora Svae og Black star, som etter å ha oppnådd 64% i dressuren, 0 feil i sprangen og 0 feil i terrengdelen endte med totalt 54 poeng og en 3. plass i klassen Ponni Knøttecup.

Vi gratulerer så mye til dere alle!