Norgesmesterskap individuelt i sprang og lands-/elitestevne i dressur

Så var det duket for årets NM i sprang, arrangert av Drammen og Omegn rideklubb. Til start hadde klubben hele fire ekvipasjer, i fire forskjellige klasser. Her er en kort oppsummering av resultatene:
Onsdag:
– 6 års første avdeling 1.20 m, Andrea Marie Sundal og Ghino, clear round
– Ponni I MB (1.10 m): Fanny Carine Bærø og Barrettstown Rascal, eliminert
– Hest 1.30m Warm up 8MB): Silje Breistein Svarstad og Tresprings Clerance,4 feil

Torsdag:
– NM 1. runde ponni kat I (1.15 m): Fanny Carine Bærø og Barretstown Rascal, 19 feil
– NM 1. runde junior (1.30 m): Camilla Finsrud og Feona, 80,68 i tid
– NM første runde senior (1.45 m): Silje Breistein Svarstad og Tresprings Clerance, 138.80 i tid
Torsdag ble det brukt en bedømming i junior og seniorklassene kalt 239. Denne bedømmingen går ut på at man tar tiden ekvipasjen brukte på runden og plusser på ekstra tid for feil.

Fredag:
– 6 års 2. runde NM 1,25 m: Andrea Marie Sundal og Ghino, clear round
– NM ponni kat I 2. runde (1.20 m): Fanny Carine Bærø og Barrettstown Rascal, eliminert
– NM junior 2. runde (1.35 m): Camilla Finsrud og Feona, 8 feil
– NM senior 2. runde (1.45 m): Silje Breistein Svarstad og Tresprings Clerance, eliminert

Lørdag:
– 6 års finale 1.30 m: Andrea Marie Sundal og Ghino, 0 feil i grunnomgang, 4 feil i omhopning

Søndag:
– NM finale junior 1.40 m: Camilla Finsrud og Feona, 8 feil i første omgang, eliminert i 2. omgang

Det ble dessverre ingen Norgesmestertitler med hjem for klubben denne gangen, men at hele 2 av 4 ekvipasjer kvalifiserte seg til finalen er en seier i seg selv!
Lierposten var på plass under stevnet og sikret seg intervjuer med enkelte av ekvipasjene. Disse kan leses under.
Veldig bra jobbet!

Den samme helgen/uken ble det også arrangert Sommerdressur på Stall Gøtesen, et lands- og elitestevne der flere av våre ekvipasjer var med.
Allerede onsdag 19. juli var stevnet i gang og Josefine Amanda Hilling med Storhaugs Magic Brenhines sikret seg 1. plassen i MC:2 ponni med totalt 65,541%. Torsdagen fortsatte ekvipasjen suksessen da de igjen tok seieren, denne gangen i FEIs innledende program for ponnier med totalt 65,857%.
Lørdag 22. juli var det Kristina Johansen med Faberge (I) som tok en førsteplass med hjem da de red til hele 83,600% i NRYFs program for 4 åringer.
Siste dag av stevnet, søndag 23. juli var Josefine igjen å se på resultatlistene, nå i FEIs individuelle program for ponnier med 66,138 %, noe som holdt til en 3. plass.
Vi gratulerer så mye!

For å få med alle bilder og all skrift ble teksten dessverre av varierende størrelse. Vi beklager dette.

Dressurrytterne våre gikk heller ikke ubemerket denne helgen, her kan du lese om dressurstevnet på Stall Gøtesen: