Helgen 6.-9. juli

Til tross for sommerferie ble det arrangert stevner også første helgen i juli. Arendal og Grimstad Rideklubb arrangerte distriktsstevne i sprang med det fengende navnet “Sommer, sol og sørland”. Her var flere av klubbens hesteryttere på plass, og det ble som vanlig plukket litt premier:

Torsdag 6/7:
– Hest LC (1m): Marianne Sundal og Esprit (II), 0 feil i begge faser og 21. plass av 102 startende
– Hest 1.30 m (MB): Camilla Finsrud og Feona, 0 feil og 2. plass

Fredag 7/7:
– Hest LC (1m): Tonje Fjeldberg og Havfolds Sweet Heart, 0 feil i begge faser og 25. plass av 110 startende
– Hest LB+5 (1.15 m): Fanny Carine Bærø og Barrettstown Rascal, 0 feil i begge faser og 15. plass

– Hest LC (1 m): Andrea Giæver Tøfte og Rocky Red, 0 feil i begge faser og 14. plass
– Hest LB (1.10 m): Fanny Carine Bærø og Barrettstown Rascal 0 feil og 13. plass
– Hest LA+5 (1.25 m): Camilla Finsrud og Feona, 0 feil i begge omganger + omhopping og 2. plass

– Hest LD+10 (0.90 m): Anette Pettersen og Valuta Dalegaard, 0 feil i begge faser og 4. plass
Også på litt mer lokale destinasjoner ble det ridd sprang denne helgen. Hønefoss rideklubb arrangerte landsstevne med navn Hønsespranget, der flere av ponnirytterne våre tok med seg premier hjem. Spesielt med dette stevnet var at det var en del cupklasser med, både Kingsland cup, Agria cup, KOHS cup, Spillers cup og Felleskjøpet Champion cup hadde klasser under stevnet.

Fredag 7/7:
– Ponni kat III LB (70 cm): Christoffer Erle Paulsen og Annes Pride, 0 feil og delt førsteplass med Malene Aurora Svae og Black Star, også 0 feil.

– Ponni kat III LA, finale Kingsland cup (80 cm): Malene Aurora Svae og Black Star, 4 feil i andre fase og 2. plass
– LA ponni kat I (Spillers cup): Tina Svenkerud og Jahrs Dragon Tatoo, 0 feil i begge faser og 1. plass

I tillegg har flere av våre flinke ekvipasjer dratt hele veien til Danmark i helgen for å ri Bækgaarden Horse Festival 2017.  Vi har dessverre ikke lykkes i å finne alle resultatene fra dette stevnet, men det vi har fått vite er at Silje Svarstad var feilfri i 145 cm og at Marlen Nyborg fikk en topplassering i derbyklassen.

Vi gratulerer så mye til dere alle!