Pinsehelgen

Sakte men sikkert har vi også i år beveget oss inn i den første sommermåneden, noe som ble feiret med pinsestevner, sommerstevner og blomsterstevner hele helgen igjennom. Det har blitt arrangert både lands- og distriktsstevne i sprang, stevne i kjøring og elitestevne i dressur, så en blandet helg med andre ord.
I Drøbak var flere syllingryttere på plass da startsskuddet gikk under landsstevnet Drøbak open, og i tillegg til mange fine runder ble det også noen plasseringer:
– Hest LB (1.10 m): Kristina Johansen og Charlie Sweets, 0 feil og 3. plass
– Hest LA (1.20 m): Andrea Marie Sundal og Esprit (II), 0 feil i begge faser og 2. plass.
Camilla Finsrud og Feona, 0 feil i begge faser og 4. plass
– Ponni I LB (90 cm): Josefine Carlotta Aanesen og Icoon, 0 feil og 2. plass

– Hest LA (1.20 m): Camilla Finsrud og Feona, 0 feil i begge faser og 2. plass
– Ponni I LA (1 m): Fanny Carine Bærø og Barrettstwn Rascal, 0 feil i begge faser og 1. plass

Linda Anita Bergquist og Illeybrooks Crystal Glow tok turen til Starum og deltok på pinsestevnet i kjøring som Vestby hesteklubb arrangerte. Både på lørdag og på mandag kjørte de inn til 1. plass i klassene Ponni MB middels klasse P (med totalt 65,522%) og MB DMP ponni enspent presisjon (med 0 i straff og tid 214,09).

Så til Lommedalen der det ble arrangert Blomsterstevne av Lommedalen kjøre- og rideklubb. Vi har fått meldinger om en super dag og et koselig stevne med flere av klubbens medlemmer. Hauk Berner Clausen er Sylling Rideklubbs nyeste tilskudd til konkurranserytterne. Hauk er 11 år gammel og deltok i helgen på sitt andre stevne noen sinne. Dette taklet han mer enn godt nok og kunne ta med seg hele to sløyfer hjem. Vi gleder oss til å følge dere videre!
En liten resultatoppdatering fra Lommedalen:
– 50 cm hest: Hauk Berner Clausen og Soquili Sonela, clear round.
– 60 cm hest: Nadine Tande Solberg og Hagens Ella, 0 feil og 2. plass.
Hauk Berner Clausen og Soquili Sonela, 0 feil og 4. plass
– Hest 70 cm: Julie Skuterud Jensen og Gribsvads Rosa, 0 feil og 4. plass
– LD hest (80 cm): Susannah Vestgård og Gribsvads Rosa, 0 feil og delt førsteplass med Julie Skuterud Jensen og Sheroc Højgård.
En rytter som har vært med litt lengre i gamet er Josefine Amanda Hilling. I helgen var hun og hennes ponni Storhaugs Magic Brenhines på Tanum og red elitestevne i dressur. På lørdag red de FEIs lagprogram for ponni kat I til 64,444% og endte med det på en 2. plass i klassen. På mandag debuterte de to i kür for ponni kat I. Kür er hestesportens utgave av freestyle der rytteren selv komponerer et selvvalgt program til musikk. Debuten gikk helt til topps og med en total på 69,417% tok Josefine 1. plassen med seg hjem.

Vi gratulerer så mye til alle dere som har vært ute og startet denne helgen!