Første dag av AEG 2017

Årets runde med AEG er i gang og allerede på stevnets første dag var Sylling rideklubb representert i nesten alle klasser!

AEG er Norges største hestearrangement og arrangeres over 11 dager på Oslofjorden Convention Center (Stokke i Vestfold).

Torsdag 16.02 (første dag) stilte seks Syllingryttere til start og alle gjennomførte veldig gode runder!

I klassen AEG Ponni Open kat. 1 MB (1.10 m) red Fanny Carine Bærø en feilfri runde på ponnien Barrettstown Rascal og endte som den tredje uplasserte i klassen. Thea Pettersen og hesten Clayton leverte en super runde, men fikk dessverre et lite riv i klassen AEG junior Open hest (1.25 m).

Camilla Finsrud og Feona startet klassen CSIAm-B Bronze Tour (1.10 m) og også de gjennomførte en god runde. Andrea Giæver Tøfte og Rocky Red deltok i den samme klassen som Camilla og gjennomførte en feilfri grunnomgang.

I CSI2* Small Tour (1.30 m) hadde klubben to startende: Andrea Sundal med Ziro fikk dessverre fire feil i andre fase, men red en veldig fin grunnomgang.

Klubbens egne Marlen Nyborg med Quantum B Z klatret imidlertid nesten til topps i klassen og kapret seg en super 4. plass av hele 70 startende!

Vi gratulerer alle dagens deltagere med flotte runder denne første stevnedagen og følger spent med på resultatene fremover!

Masse lykke til dere alle sammen!

Alle resultater fra AEG kan finnes på denne siden: http://online.equipe.com/en/competitions/18875

Marlen Nyborg og Quantum B Z