NM sprang 2019

Første helg i august var det igjen duket for norgesmesterskap i sprang, arrangert av Drammen og Omegn rideklubb. På plass var klubbens Fanny Carine Bærø og Master Bob. Ekvipasjen konkurrerte om NM-tittelen for ponni kat II. Allerede på torsdag, stevnets første offisielle dag, klatret Fanny og Master Bob opp på pallen etter en feilfri runde, hele 82 stilpoeng og en super 2. plass. Første avdeling gikk i klasse MB+5. På fredag fortsatte ekvipasjen suksessen med enda en nullrunde og en delt førsteplass i klassen. Dette gjorde at Fanny sto som eneste med to feilfrie runder og dermed som leder av norgesmesterskapet!

Men det var ikke bare Master Bob som Fanny hadde med ned til Drammen denne helgen. Kategori I ponnien Orchid’s Jasper var med i klassen Speed Championship MB og ekvipasjen fikk null feil i første avdeling, fire feil i andre avdeling og en feilfri finale som holdt til en andreplass sammenlagt!
Søndag var det klart for den store finalen. Dette ble en finale slik finaler skal være, med spenning til siste slutt. Etter omhopping endte Fanny og Master Bob med 12 feil totalt og en skinnende bronsemedalje rundt halsen!
Gratulerer så mye!

Men det var ikke bare i Drammen det ble konkurrert denne helgen. I Tønsberg var Josefine Amanda Hilling og Black Diamond på plass under landsstevne i dressur. På lørdag red de inn til 67,500% og en fin 3. plass i klassen MB:3. Gratulerer så mye!

Tonje Fjeldberg og Like No Other tok veien til Grenland Ryttersportsklubb og deres distriktsstevne i sprang. Her fikk ekvipasjen en super 1. plass i hest LD+10 (90 cm) med 75 i stil. Gratulerer!

Fanny Carine Bærø og Master Bob, 2. plass førsteavdeling NM

Fanny Carine Bærø og Master Bob, 1. plass andreavdeling NM