Kvalifisering til Norgesserien

Første helg i juni var det klart for kvalifisering til Norgesserien 2019. Norgesserien består av to innledende kvalifiseringer arrangert på regions-nivå. Deretter går de to beste lagene fra hver region videre til landsfinalen som i år arrangeres i Arendal 17.-21. juli.
Årets første kvalifiseringsstevne ble avlyst og det var derfor kun et stevne å samle poeng på, altså stevnet arrangert av Hønefoss og Ringerike rideklubb. Dette gjorde Sylling rideklubb med glans!
Men først en oversikt over resultatene fra de individuelle klassene som også gikk i helgen:

Fredag 31/5:
– Hest 80 cm: Julie Skuterud Jensen og Sheroc Højgård, 0 feil, 76,0 i stil og 1. plass
Hauk Berner Clausen og Candy Apple, 0 feil, 74,5 i stil og 2. plass
– Hest LB (1.10m): Marte Tørnqvist Mehren og Conteur 3, 0 feil i begge faser og 2. plass
– Hest LA (1.20 m): Kristina Johansen og Charlie Sweets, 0 feil i begge faser og 1. plass

– Hest LB (1.10 m): Andrea Marie Sundal og Mio, 0 feil og 3. plass
Tonje Fjeldberg og Carina W, 0 feil og 5. plass
– Hest LA (1.20 m): Elin Martine Mehren og Si Jolie 10, 0 feil og 7. plass

Søndag 2/6 var den store dagen da Norgesserie-billettene skulle deles ut. Sylling rideklubb stilte med totalt tre lag, og alle de tre lagene kvalifiserte seg til finalen!
De to beste lagene i hver divisjon ble plassert, her er en oversikt over de plasserte fra Sylling.
– Norgesserien 4. divisjon (80 cm): Sylling rideklubb 1. plass
Laget besto av:
○ Hauk Berner Clausen og Candy Apple: 0 feil, 78,5 i stil
○ Christoffer Erle Paulsen og Happy Feet, 0 feil, 77,0 i stil
○ Julie Skuterud Jensen og Sheroc Højgård, 0 feil, 81,5 i stil
○ Susannah Vestgård og Nebo Precious Madam Mari, 0 feil og 77,5 i stil
– Norgesserien 2. divisjon (1.10 m): Sylling rideklubb, 1. plass. Laget besto av:
○ Fanny Carine Bærø og Orchid’s Jasper, 0 feil
○ Elin Martine Mehren og Si Jolie 10, 0 feil
○ Marianne Sundal og Caomi Campbell DM, 0 feil

I tillegg sikret Sylling sitt andre lag i fjerdedivisjon også seg finaleplass. Dette laget besto av:
– Julie Irene Svang Kleven og Boogie Burgarti, 0 feil og 79 i stil
– Nadine Tande Solberg og SR Irish Aftershock, 4 feil og 73 i stil
– Kristi Aakermann og Barrettstown Rascal, 0 feil og 79,5 i stil

Gratulerer så mye til dere alle! Så krysser vi fingrene for at mange av klubbens medlemmer tar turen til Arendal for finalen!