Pinsehelgen 2018

Jammen ble det ikke pinse i år også, med alt som følger med!
Spesielt for kjøresporten er pinsen en stor anledning, da arrangeres det årlige landsstevnet på Starum, noe som omtrent blir sett på som kjøresportens nasjonaldag. Og for første gang, i hvert fall de siste årene, var en Syllingekvipasje på plass. Dette var Sunniva Maria Hilling og Moslåttas Lady Linwen som med medhjelper Elin Hilling (klubbens egen leder) var på plass for å representere klubben. Og det kan vi meddele at de gjorde på en strålende måte! Etter en litt uheldig start i dressuren sikret ekvipasjen seg to førsteplasser, en i maraton og en i presisjonskjøring! Dette gjorde at de totalt havnet på en 4. plass i klassen DMP lett klasse ponni. Gratulerer så mye til den relativt nylig oppstartende ekvipasjen!
Elin vil også legge inn en liten reklame for kjøresporten. Dette er en utrolig befriende sport der det er lite krav til nytt og moderne utstyr, man bruker det man har, stevneavgiftene er ikke så alt for dyre og stevnene varer som regel over tre dager, noe som også gjør det veldig sosialt. I tillegg er det alltid veterinær tilstede slik at hestene blir godt tatt vare på! Om du har en hest som er innkjørt, eller har lyst til å kjøre den inn, så kan det absolutt anbefales!

Men det er ikke bare i kjøring at pinsehelgen betyr full fart og stormende jubel. En ekstra fridag betyr en ekstra dag man kan arrangere stevne og en ekstra dag med dansende hester og flyvende ponnier.
Hønefoss og Ringerike Rideklubb var en av klubbene som arrangerte stevne denne helgen. Dette var et distriktsstevne i sprang der flere av klubbens medlemmer var med. Her er en resultatoversikt:
– LC ponni kat III: Nanna Joakime Berner Clausen og Lanners Lady Linella, 0 feil, 73,5 i stil og 3. plass
– LC ponni kat I: Kristi Aakermann og Barrettstown Rascal, 0 feil, 80,5 i stil og 1. plass
– LB ponni kat II og III: Julie Irene Svang Kleven og Boogie Burgarti, 0 feil i begge faser og 3. plass

– Hest 60 cm: Julie Skuterud Jensen og Sheroc Højgård, 0 feil, 78,5 i stil og 1. plass

I Lommedalen var det imidlertid dressur som sto på planen, noe som også gikk Syllingrytternes vei denne helgen. Stevne endte med to plasseringer:
– LC:3 ponni: Julie Skuterud Jensen og Sheroc Højgård, 57,200% og 2. plass
– MC:1 hest: Suzanne Rebecca Bjørklund og Gørklintgårds Sartori, 65,161% og 1. plass

Gratulerer til dere alle!

Lady Linwen er klar til start!