Første helg av Springtour + Dressurfest på Epona

Som overskriften vitner om, denne helgen har vært preget av mye forskjellig! Utesesongen er for alvor i gang, både i sprang og dressur, noe som ble feiret med starten på Springtour 2018 og lands- og elitestevne i dressur på Epona hestesenter i Kristiansand.

Først en tur til Sørlandet:
For første gang i år setter Epona hestesenter i Kristiansand i gang et tre dagers langt dressurstevne arrangert i format lands- og elitestevne. Med nesten 230 startende fordelt på tre dager var dette ikke noe lite stevne. Fra Sylling rideklubb reiste blant annet Suzanne Rebecca Bjørklund og Gørklintgårds Sartori, som startet i klassen hest LA. Allerede fredag 27/4 ble det plassering på ekvipasjen som endte på en 2. plass med en prosent på 68,148%.
En annen tilreisende fra Sylling var Josefine Amanda Hilling. Josefine har for ikke så lenge siden fått hesten Black Diamond. Ekvipasjen startet sitt første landsstevne denne helgen, og det til intet mindre enn tre av tre mulige førsteplasser! Det er litt av en debut! Resultatene til Josefine og Black Diamond ble som følger:
– Hest MC: Josefine Amanda Hilling og Black Diamond, 64,104% og 1. plass

– Hest MC: Josefine Amanda Hilling og Black Diamond, 65,242% og 1. plass

– FEIs Individuelle program for Children (MC): Josefine Amanda Hilling og Black Diamond, 67,579% og 1. plass

Vi gratulerer så mye til Suzanne og Josefine!

Det var imidlertid ikke bare på dressurbanen familien Hilling skulle gjøre seg gjeldende denne helgen. Sunniva Maria Hilling har nylig funnet veien til kjøredelen av hestesporten med flere av sine ponnier. I helgen var Sunniva på plass under distriksstevne i kjøring arrangert av Søndre Aas Gård kjøre- og rideklubb.
I klassen DMP Presisjon utdanning, ponni LC stilte Sunniva og den fire år gamle Storhaugs Betinas Surprise til start. Etter en fin runde med 3 i straff og anvendt tid 115,53 holdt det til førsteplass.
I neste klasse, DMP Presisjon ponni LB var det ponnien Moslåttas Lady Linwen som var klar til start. Ekvipasjen beveget seg smidig gjennom løypen og endte med 0 i straff, anvendt tid 141,57 og også her en 1. plass!

Gratulerer så mye til Sunniva!

Og sist men ikke minst, Springtour 2018 er i gang. Springtour er et stort sprangstevne arrangert av Drammen og Omegn Rideklubb som går over tre helger. Man kan starte en helg eller flere av helgene.
Det er flere Syllingryttere med, fordelt over mange forskjellige klasser og forskjellige helger.
Første helgen ble startet med en plassering av Fanny Carine Bærø og Ziro etter en feilfri runde i begge faser og en 6. plass. Dette var i klassen Junior Small Tour (1.20 hest).
Gratulerer så mye!