Første helgen i april

Helgen 6. til 8. april var en helg stappfull av forskjellige begivenheter. Først vil vi gratulerer Kristina Johansen og hesten Faberge (I) som i helgen ble godkjent som avlshingst av Norsk Varmblod for 2018 og 2019. Hingstekåringen fant sted ved Norsk Hestesenter.

I tillegg til dette ble det arrangert landsstevne i sprang for hest og ponni av Grenland Ryttersportsklubb. Her var blant annet Fanny Carine Bærø på plass både med hest og ponni. På lørdagen ble Fanny og ponnien Master Bob nummer 2 i MB (1m). Samme dag ble også Fanny og Ziro plassert som nummer 11. i hest LB (1.10 m) og nummer 14. i hest LA (1.20 m). Gratulerer så mye.

Hønefoss og Ringerike rideklubb arrangerte distriksstevne i dressur. Her var det flere ekvipasjer fra Sylling rideklubb på plass. På lørdag var det Carine Bødtker Brecke og Zaralinda som klatrer opp på pallen etter å ha ridd MC til 67,581%. Ekvipasjen havnet med det på en tredjeplass.
På søndag var Josefine Amanda Hilling og Black Diamond klare til start og endte med en 4. plass i LA (64,815%) og en 1. plass i MC (63,226%).

Også på sprangsiden ble det arrangert distriktsstevner denne helgen. På stevnet arrangert av Askim Rideklubb red Silje Cathrine Jørgensen med Showboss og Tina Isabella Skjerve Eriksen med Laziano Leth fine runder og endte med det på 2. og 4. plass. Begge ekvipasjene hadde 0 feil i begge faser og det var kun noen sekunder som skilte de to i andre fase.
Vibecke Josefine Odseid Gisholt og Alial tok veien til Søndre Nordstrand Rideklubb der ekvipasjen fikk en fin 5. plass i 70 cm etter en feilfri runde og 71,5 i stil.

Gratulerer så mye til dere alle!