Finale BRYK vintercup sprang 2018

Helgen 3-4. mars var det klart for finalen i årets BRYK vintercup 2018 og flere ekvipasjer fra Sylling rideklubb lå godt an til sammenlagte plasseringer. Finalestevnet som ble arrangert av Hønefoss og Ringerike Rideklubb både lørdag og søndag denne helgen ble intet annet enn nok en fest for Syllingrytterne.

Først noen resultater fra hver enkelt klasse denne helgen:
– LD ponni kat II (60 cm): Julie Skuterud Jensen og Soquili Sonela, 0 feil, 78,5 i stil og 1. plass
– LC ponni kat II (70 cm): Julie Skuterud Jensen og Soquili Sonela, 0 feil, 78,5 i stil
og 1. plass
Julie Irene Svang Kleven og Boogie Burgarti, 0 feil, 77,5 i stil og 3. plass
– LB ponni kat III (70 cm): Malene Aurora Svae og Black Star, 0 feil i begge faser og 1. plass

– Hest 70 cm: Kristi Aaakermann og Barrettstown Rascal, 0 feil, 81 i stil og 1. plass
Tina Isabella Skjerve Eriksen og Laziano Leth, 0 feil, 76 i stil og 3. plass
Sandra Elise Svang Kleven og Roosendaal’s Madam, 0 feil, 75,5 i stil og 4. plass
Fanny Carine Bærø og Noddy, 0 feil, 75 i stil og 5. plass
– Hest LC (1m): Frida Karoline Svae og Cassale, 0 feil, 77 i stil og 7. plass
– Hest LB (1.10m): Elin Martine Mehren og Esprit (II), 0 feil i begge faser og 7. plass

Og så til det ekvipasjene har jobbet for over fem stevner helt fra starten av november, cupresultatene.
Det er ikke annet å si enn at Sylling rideklubb gjentok suksessen fra i fjor! Bare i hesteklassene ble det fire plasseringer, derav to førsteplasser, en andreplass og en tredjeplass sammenlagt!
I Hest LD (80 cm) tok Emilie Fjeldstad og Dex tredjeplassen etter å ha ridd solide runder gjennom hele cupen.
Bertine Elise Richardsen Bøhn og hennes nye hest Auburn Joey tok førsteplassen i Hest 90 cm. Her fulgte Silje Cathrine Jørgensen og Showboss tett etter og tok med seg 2. plassen sammenlagt.
I hest LC (1m) var det Frida Karoline Svae og Cassale som trakk det lengste strået og tok en fin 1. plass

I ponniklassene ble det to tredjeplasser. I klasse ponni LC var det Julie Skuterud Jensen og Soquili Sonela som sammenlagt endte med en bronsemedalje etter vinterens stevner, mens Malene Aurora Svae og Black Star endte på tredjeplass i ponni LA.

Det vil med andre ord si at Sylling rideklubb tok med seg cupplasseringer fra tre av fire hesteklasser samt to av fire ponniklasser, noe som tilsvarer at vi atter engang ble klubben med flest plasserte i BRYK vintercup i sprang!
Gratulerer så mye til dere alle!