Andre VC stevne i sprang

Siste helgen i november var det klart for andre vintercupstevne i sprang, denne gangen arrangert av Hønsefoss og Ringerike rideklubb. Det var ikke en overraskelse at det også denne helgen var Syllingryttere klare til premieutdeling. Her er en oversikt over helgens plasseringer:
– LD ponni kat III (50 cm): Hauk Berner Clausen og Gribsvads Rosa, 0 feil og 1. plass
– LD ponni kat II (60 cm): Julie Skuterud Jensen og Soquili Sonela, 0 feil 70,50 i stil og 2. plass
– LC ponni kat III (60 cm): Hauk Berner Clausen og Gribsvads Rosa, 0 feil 75,5 i stil og 1. plass
– LC ponni kat I (80 cm): Josefine Carlotta Aanesen og Icoon, 0 feil, 77 i stil og 1. plass
– LB ponni kat III (70 cm): Malene Aurora Svae og Black Star, 0 feil i begge faser og 3. plass
– LA ponni kat III (80 cm): Malene Aurora Svae og Black Star, 0 feil i begge faser og 1. plass
– LA ponni kat I (1m): Fanny Carine Bærø og Pochvalnaja-Drum van het Juxschot, 0 feil i begge faser og 2. plass
– Hest LC (1m): Andrea Giæver Tøfte og Arcus S, 0 feil i begge faser og 6. plass

– Hest LD+10 (90 cm): Bertine Elise Richardsen Bøhn og Auburn Joey, 0 feil 84 i stil og 1. plass
– Hest LA (1.20 m): Kristina Johansen og Pina Valentina, 0 feil og 4. plass
Kristina Johansen og Charlie Sweets, 0 feil og 5. plass

Maren Sofie Steen og Engas Selma hadde i helgen tatt turen litt lengre øst i landet til Drøbak Rideklubb sitt distriksstevne i sprang. Her tok ekvipasjen tredjeplassen i hest LB (1.10 m) etter en feilfri runde med 73 i stil. Gratulerer!

Helgens store begivenhet var kvalifiseringen til FERD rideskolecup. FERD rideskolecup er en landsdekkende konkurranse i sprang og dressur for rideskoleelever i alle kretser i Norge. For sesongen 2016/17 arrangeres det et kvalifiseringsstevne i hver av de påmeldte kretsene. Finalen arrangeres under AEG 2017.
I år ble kvalifiseringen blant ekvipasjene fra Buskerud Ryttersportskrets arrangert av Drammen og omegn rideklubb. Kvalifiseringen går i ryttertest LC dressur og hest LD i sprang (80 cm). Det er de to beste ekvipasjene sammenlagt som går til finalen under AEG.
I RLC1 dressur tok Sofie Elisabeth Borgersen og Attention Please (III) førsteplassen med resultatet 82,000% og lå med dette veldig godt an før sprangdelen. Også her vise Sofie og Attention Please seg fra sin beste side og vant også denne klassen med 0 feil og 72,5 i stil. Med det ble Sofie Elisabeth Borgersen og Attention Please (III) stevnets sammenlagte vinner og de er klare for finalen under AEG 2018! Vi gratulerer så mye! Sofie rir på rideskolen til Stall Linstad.
Marthe Sjøberg Kristiansen og Åza, også fra Stall Linstad, fikk en plassering under helgens kvalifisering etter at de red inn til en feilfri runde med 69 i stilpoeng og havnet dermed på en 3. plass i sprangdelen.

Gratulerer til dere alle!