Kretsmesterskap i dressur 2017

En vakker helg i slutten av august ble det arrangert kretsmesterskap i dressur for BRYK. Det var ikke engang noe spørsmål om det skulle stilles lag fra Sylling, det var en selvfølge. Med hele fem lag reiste klubben avgårde til Sigdal og Rosthaug Hestesportslag for å forsvare plasseringene fra i fjor. Og om de klarte! Tre av fem lag klatret etter lørdagens stevnedag opp på seierspallen etter helt supre innsatser fra alle ekvipasjer!

I ponniklassen, som gikk i LC:3 stilte klubben med to lag.
Det første besto av:
– Kristine Collett- Østensen og Medusa (fikk totalt 62,600%)
– Linnea Skai Vålbekk og Windfall’s Luna (fikk totalt 60,600%)
– Helene Viklund Johnsen og Bakkeruds Veslemøy (fikk totalt 60,60%).
Dette holdt til en fin 5. plass i den harde konkurransen.

Syllings andre ponnilag besto kun av to ekvipasjer:
– Malene Aurora Svae og Black Star (fikk totalt 59,300%)
– Thea Emilie S Fløtten og Mark’s Alcapone (fikk totalt 57,200%)

Ulempen med å bare være to på laget er at man ikke får muligheten til å stryke den laveste prosenten slik man kan med tre stykker. Dessverre førte dette til at det endte på en 8. plass denne gangen, selv om det var supert jobbet av jentene!

Juniorklassen gikk i LB:4. Her stakk Syllings eneste juniorlag av med 2. plassen etter imponerende ritt av samtlige ekvipasjer. Sølvlaget besto at:
– Frida Karoline Svae og Cassale (67,097%)
– Emilie Christine Utgård og Black Angel (65,0%)
– Emilie Svennevig Fjeldstad og Dex (63,710%).

I seniorklassen briljerte Syllingrytterne og stakk av med både andre og tredjeplassen! Klassen gikk i LA:3 og med samtlige ryttere godt over 60% var det bare å glede seg til premieutdelingen!
Ekvipasjene på disse lagene var:
Sølvlaget:
– Anneli Algrov og Zindy Lundbæk (67,593%)
– Josefine Amanda Hilling og Storhaugs Magic Brenhines (63,334%)
– Vilde Marie Fossum med Nico V.D.V (61,852%)

Bronselaget:
– Rikke Tychesen Maaren med Wieger K. (64,815%)
– Kristina Johannessen med Pilotti (64,630%)

Ikke nok med det, det ble også arrangert kretsmesterskap individuelt, der syllingrytterne heller ikke hadde tenkt til å gi seg uten kamp. Allerede på lørdagen, da første avdeling av det individuelle mesterskapet gikk var rytterne høyt oppe og kapret poeng:

– Hest LB:4: Frida Karoline Svae og Cassale, 67,065% og 2. plass
– Hest LA:3: Anneli Algrov og Zindy Lundbæk, 67,593% og 2. plass.
Rikke Tychesen Maaren og Wieger K. 64,815% og 4. plass

Søndagen var intet unntak. I andre avdelingen var igjen Frida Karoline Svae og Cassale oppe på pallen i LA:2 og stakk der av med andreplassen etter å ha oppnådd 67,963%. Sammenlagt holdt dette til en 2. plass i kretsmesterskapet for junior for Frida og Cassale!
Josefine Amanda Hilling og Storhaugs Magic Brenhines red inn til en 1. plass i MC:1 hest med 68,065%. Sammen med resultatene fra lørdagen endte Josefine og Maggie da på en tredjeplass i kretsmesterskapet for senior.
Like foran lå Anneli Algrov og Zindy Lundbæk med totalt 132,189% etter to avdelinger. Dette holdt til en andreplass i mesterskapet.
Vi gratulerer så mye til alle de nye mesterne våre!

Men det ga seg heller ikke her. Hva er vel en helg uten sprangstevner?
På et distriktsstevne arrangert av Holmestrand og Omegn rideklubb var klubbens ryttere på plass:

– Hest LC (1 m): Andrea Marie Sundal og Pochvalnaja-Drum van het Juxschot, 0 feil i begge faser og 3. plass
Marianne Sundal og Esprit (II), 0 feil i begge faser og 4. plass
Hanne Hårberg og HH Creluna, 0 feil i begge faser og 6. plass
– Hest LB (1.10m): Marianne Sundal og Esprit (II), 0 feil i begge faser og 1. plass

– Ponni II LD (60 cm): May Helene Kristoffersen Hansen og Gimler, 0 feil , 72 i stil og 1. plass.
Julie Skuterud Jensen og Soquili Sonela, 0 feil, 71.5 i stil og 2. plass
– Ponni II LC (70 cm): Julie Skuterud Jensen og Soquili Sonela, 0 feil, 75 i stil og 3. plass
– Hest LD (80 cm): Tina Svenkerud og Miss Marion, 0 feil, 76 i stil og 1. plass

FOR EN HELG!! I følge Horsepro har hele 57 ekvipasjer vært ute på stevne, det må jo nærme seg ny rekord!