Norgesserien og NM lag hest i Bergen

I helgen reiste åtte av klubbens sprangryttere hele veien til Bergen for å delta i Norgesserien og Norgesmesterskap for lag i sprang (hest).

I Norgesserien stilte klubben med lag i 2. divisjon som gikk i 1.10 m. Laget besto av følgende fire ekvipasjer: Andrea Marie Sundal og Ghino, Fanny Carine Bærø og Åza, Thea Pettersen og Jumbo’s Super Ted, Kristina Johansen og Lucy Lou.
I første av totalt to avdelinger + en finale endte laget på en 4. plass med 0 tellende feilpoeng. Men for syllingrytterne var dette bare en oppvarming til lørdagens andre avdeling, der de klatret helt til topps etter at hele laget red feilfrie runder!
Uheldigvis ble det litt for mange feilpoeng i finalen til at de beholdt plassen sin pallen, men med totalt kun 8 tellende feilpoeng etter tre dager holdt det til en 4. plass av totalt 9 tellende lag. Dette er en stor prestasjon i seg selv og vi gratulerer jentene så mye!

For første gang i klubbens historie stilte vi med lag også i NM sprang for hest, og det ble ikke annet enn en suksess. NM laget besto av Camilla Finsrud på Feona, Marlen Nyborg på Quantum B Z, Kristina Johansen på Pina Valentina og Andrea Marie Sundal på Ziro.
På fredag gikk første runde av stabelen, men her endte laget med 11 tellende feilpoeng og en 12. plass. Lørdag var imidlertid Syllings store dag da også dette laget klatret helt til topps og sikret seg røde, hvite og blå sløyfer i bagasjen hjem! Første gang Sylling har med lag, også tar de førsteplassen i 2. avdelingen, det er ikke annet enn fantastisk!
Uheldigvis klaffet ikke alt like bra på søndagen, og det ble dessverre litt for mange feilpoeng for en plassering.

Alt i alt var helgen likevel over all forventning. Gratulerer så mye til alle dere som dro av gårde, dere gjorde en super jobb!