Klubbmesterskap i sprang

Nest siste helg i juni var det klart for årets klubbmesterskap i sprang. Nytt av året var det at klubbmesterskapet, som ellers pleier å gå i november, ble arrangert før sommerferien og dermed på utebane. Dette åpnet muligheten for større oppvarming og ikke minst større konkurransebane. Som bildeserien til slutt i innlegget vitner om så smilte både trenere, arrangører, ryttere og solen til oss denne helgen, og stevnet ble ikke mindre enn en suksess! Tusen takk til Gyri Cecilie Braaten for flotte stemningsbilder. Dersom ikke annet er presisert i bildeteksten er det Gyri som er fotograf.
Her er en resultatoppsummering:

70 cm individuelt:
1. Andrea Kirkenes Fjell og Bakkeruds Veslemøy. 0 feil og 69,25 i stil
2. Emilie Seeberg og Heidi, 0 feil og 69,0 i stil
3. Hauk Berner Clausen og Soquili Sonela, 0 feil og 68,75 i stil
4. Bertine Elise Richardsen Bøhn og Auburn Joey, 0 feil og 68,5 i stil

Vinner av rekruttcup/rideskolecup: Andrea Kirkenes Fjell og Bakkeruds Veslemøy

Klubbmesterskap ponni LB:
1. Celine Gruer og Romania, 0 feil i begge grunnomganger og 0 feil i omhopping
2. Tina Svenkerud og Jahrs Dragon Tatoo, 0 feil i begge grunnomganger og 4 feil med tiden 30,07 i omhopping
3. Malene Aurora Svae og Black Star, 0 feil i begge grunnomganger og 4 feil med tiden 31,91 i omhopping.
Klubbmesterskap 90 cm hest:
1. Silje Cathrine Jørgensen og Showboss, 0 feil i begge grunnomganger
2. Thea Emilie S Fløtten og Sonador, fire feil i andre grunnomgang
3. Frida Karoline Svae og Cassale, 4 feil i begge grunnomganger
Som vanlig var det flere ekvipasjer som hevdet seg også på bortebane i helgen. På lørdag 17. juni tok Thea Emilie S Fløtten og hennes to hester turen til Hurum Rideklubb der det ble arrangert distriktsstevne i sprang. Thea og Mark’s Alcapone red i hest LD (80 cm) inn til en tredjeplass med 0 feilpoeng.
På landstevne arrangert av Askim Rideklubb, også i sprang, debuterte Camilla Finsrud og Feona i hest MA (1.40 m) og med fire feil endte de på en 2. plass. Med andre ord, en veldig bra debut!

På Hurum ble det også arrangert distriktsstevne på søndagen (18. juni), denne gangen i dressur. Premier ble det også her:
– Hest LA:2: Kristina Johannessen og Pilotti, 66,667% og 1. plass
Emilie Christine Utgård og Black Angel 65,926% og 2. plass
– Hest MC:1: Anneli Algrov og Hertuginden Regal, 70,806% og 1. plass

Vi gratulerer så mye til dere alle!