Helgen 19.-21. mai

Nest siste helgen i mai 2017 var det klart for årets andre kvalifiseringsstevne til årets norgesseriefinale. Det gikk dessverre ikke like bra med Syllingrytterne denne gangen som det gjorde på det forrige stevne, og klubben havnet utenfor plassering i alle divisjoner. Stevnet, som ble arrangert av Drammen og Omegn Rideklubb, hadde imidlertid andre klasser denne helgen også, og der gikk det bedre for klubbens flinke ryttere. Her er en resultatoppdatering:

Fredag:
– Hest LB (1.10 m): Fanny Carine Bærø og Åza, 0 feil i begge faser og 6. plass.

Lørdag:
– Ponni LA (1m): Fanny Carine Bærø og Pochvalnaja-Drum van het Juxschot, 0 feil i begge faser og 3. plass
– Hest LC (1m): Maren Sofie Steen og Engas Selma, 0 feil i begge faser og 5. plass
– Hest LB (1.10 m): Kristina Johansen og Pina Valentina, 0 feil i begge faser og 6. plass. Kristina Johansen på Charlie Sweets, 8 feil i andre fase og 9. plass
– Hest LA (1.20 m): Kristina Johansen og Pina Valentina, 0 feil og 9. plass

Klubbens dressurryttere var også ute å konkurrerte i helgen, blant annet på landsstevnet arrangert av Hønefoss og Ringerike Rideklubb. Det var flere representanter fra klubben tilstede under dette stevnet, men det var Josefine Amanda Hilling og hennes ponni Storhaugs Magic Brenhines som stakk av med premiene. I MC:2 ponni på lørdag fikk de hele 68,243% og tok med det førsteplassen i klassen. Dagen etterpå, i FEIs innledende program for ponnier, også dette i MC klatret de nok en gang til toppen av seierspallen med 67,345%.

Vi gratulerer!