Vintercup 2017, resultater etter to stevner

BRYK vintecup går for tiden av stabelen både i sprang og dressur og mange flinke syllingryttere er selvfølgelig med!

Cupen går over flere stevner på forskjellige rideanlegg gjennom store deler av vinteren og det konkurreres i klasser fra LD til LA både for ponni og hest.

Det som er nytt i år er at det første vintercupstevnet i sprang gikk allerede før jul, nærmere bestemt 19-20 november, mens dressurcupen er lagt over hele seks stevner i motsetning til de normalt fire.

I sprang har det til nå vært avholdt to av fire stevner og det er et nytt stevne allerede førstkommende helg. Her har klubben mange ryttere som ligger an til gode plassering sammenlagt.

Mari Lyngås med hesten Tammo leder foreløpig 80 cm klassen for hest, mens Emilie Fjeldstad med Dex og Thea Emilie Fløtten med Sonador deler den foreløpige fjerdeplassen.

Henriette Tyldum Andresen ligger på en sammenlagt tredjeplass i 90 cm med hesten Stall-K’s Quater Champ.

I ponniklassene ligger det også godt an med flere:

– May Helene Hansen leder vintercupen i LD ponni med ponnien Peus

– Linnea Skai Vålbekk har en foreløpig tredjeplass i samme klasse med ponnien Windfall’s Luna

– Fanny Carine Bærø leder LA ponni med Barrettstown Rascal

– Tina Svenkerud ligger foreløpig på en fjerdeplass i LA ponni med Jahrs Dragon Tatoo

I dressur har det i helgen som var (4-5. februar) blitt avholdt det andre stevnet i cupen, og også her var klubben godt representert:

LB hest ledes av Rikke Tychesen Maaren med hesten Wieger K. Tett etterfulgt av Frida Karoline Svae med Cassale. På ponnisiden ledes LA av Josefine Amanda Hilling.

I tillegg til disse er det mange andre syllingryttere som er ute på stevner og plukker premier i alle klasser og alle grener. Vi gratulerer så mye til alle!

Vi i klubben følger spent med på resultatene til våre flinke ryttere og ønsker dere masse lykke til med stevnene som kommer! Og som alltid, bilder som blir sendt inn til klubben settes stor pris på. Vi ønsker å holde både facebooksiden og hjemmesiden mest mulig oppdatert og til dette trenger vi deres hjelp!